کشف بزرگترین موش جهان
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد

موشي 82 سانتيمتري که در نوع خود بي نظير بوده و بزرگترين نوع موش در جهان به شمار مي‌رود، در جنگل‌هاي «پاپوا» واقع در گينه نو کشف شد.


گونه‌اي جديد از موشي عظيم الجثه در جنگل‌هاي گينه نو کشف شد. اين موش که نسبت به انسان هيچ احساس ترسي ندارد با داشتن 82 سانتيمتر طول و 1.5 کيلوگرم وزن در ميان بزرگترين گونه‌هاي موش که تا کنون در جهان شناسايي شده‌اند قرار گرفته است.

 

اين موجود که از نظر ابعاد با يک گربه برابري مي‌کند و تا کنون توضيح چنداني درباره آن ارائه نشده است توسط تيم فيلمبرداري شبکه بي بي سي براي ساخت برنامه سرزمينهاي گم شده آتشفشاني کشف شد. گمان مي‌رود اين جاندار در دهانه کوه بوساوي ساکن باشد. محقق جانورشناس موسسه موزه ملي سيمپسونيان مي‌گويند اين جانور يک موش واقعي شبيه به موشهايي است که در شهرها نيز ديده مي‌شوند تنها از ابعاد بزرگتري برخوردار است.


 موش پشمالوي بوساوي

پوست اين موش بزرگ پوشيده از خزي ضخيم به رنگ نقره اي ـ قهوه‌اي است که به اعتقاد دانشمندان اين پوست مي‌تواند در نجات جاندار در شرايط مرطوب و سرد موثر باشد. در حال حاضر نام موش پشمالوي بوساوي براي اين جاندار انتخاب شده است و نام علمي آن مورد بررسي قرار دارد. تحقيقات اوليه نشان مي‌دهد موش بزرگ به دسته جانوري Mallomy تعلق دارد که متشکل از تعدادي جانور بزرگتر از حد معمول است.

 

 

جزيره‌اي که موش جديد در آن کشف شده است، در گينه نو قرار داشته و به دليل تنوع زيستي و کشف تعداد زيادي از گونه‌هاي جانوري از شهرت زيادي برخوردار است.





:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : pedram
ت : پنج شنبه 15 فروردين 1392
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی